Przewlekłe zapalenie trzustki - FORUM

Forum stworzone dla osób zmagających się z ostrym i przewlekłym zapaleniem trzustki. Jest to nasze miejsce w sieci, gdzie możemy wymieniać się doświadczeniami, dowiedzieć czegoś o PZT i OZT lub po prostu porozmawiać o swoich problemach.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2016-12-16 19:28:26

marus130
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-16
Liczba postów: 53
UnknownFirefox 50.0

witam

Witam wszystkich,mam na imie Marek mam 42 lat....I jestem 16 miesiecy po ozt....wiecej napisze pozniej pozdrawiam was goroco

Offline

#2 2016-12-16 20:04:17

Olsnier
Użytkownik
Dołączył: 2016-07-31
Liczba postów: 32
WindowsFirefox 50.0

Odp: witam

Cześć Marek. Jak żyjesz od ozt? Da się czy się nie da? [dblpt])

Offline

#3 2016-12-16 20:59:38

Yerzyk
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-11
Liczba postów: 226
AndroidChrome 55.0.2883.91

Odp: witam

Witaj Marku ja w trakcie diagnozowania niejasnych dolegliwości przewodu pokarmowego

Offline

#4 2016-12-16 22:06:32

marus130
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-16
Liczba postów: 53
UnknownFirefox 50.0

Odp: witam

Jak juz pisalem od ozt minelo 16 miesiecy,czuje sie dobrze mam diete najwazniejsze nie pije alkoholu biore kreon trzy razy dziennie pale papierosy pije trzy kawy jest oki,ale w glowie jest strach ze kiedys powroci to gowno

Wiadomość dodana po 13 min 30 s:
Pozdrawiam was wszystkich,napiszcie co jecie na obiady bo mi juz pomyslu brakuje:-))))

Offline

#5 2016-12-19 20:58:49

Frost
Administrator
Dołączył: 2016-06-11
Liczba postów: 270
WindowsChrome 54.0.2840.99

Odp: witam

Witam na forum:)

Cieszę się, ze już o 16 miesięcy masz święty spokój:). Ciekaw jestem co było przyczyną u Ciebie? Czy to był jednorazowy epizod czy lekarz kazał się pilnować cały czas?

PS też zmagam się z problemem monotonnej diety, już od jakiegoś czasu wzdryga mną na widok piersi z kurczaka:D

Offline

#6 2016-12-19 23:46:38

Azaya
Użytkownik
Dołączył: 2016-11-18
Liczba postów: 107
AndroidChrome 34.0.1847.76

Odp: witam

Pomyślcie o mnie, bo ja to jeszcze wege jestem [dblpt]D

Offline

#7 2016-12-20 12:47:43

Yerzyk
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-11
Liczba postów: 226
AndroidChrome 55.0.2883.91

Odp: witam

No i co czekam na wypis że szpitala tak jak pisałem wcześniej o trzustce ani słowa bo obrazowo ok podejrzenie choroby trzewnej no i po gastroskopi refluks z małą przepuklina przełyku.....jak dla mnie nie jest to przyczyną chudniecia i osłabienia. Chodź co dziwne profesor przepisał kren 250000

Wiadomość dodana po 01 min 53 s:
3 razy dziennie no i w zaleceniach dieta bezglutenowa. Chłopak co leży że mną na sali 5-6 wodnistych tłuszczowych biegunek strata 11 kg masy i najlepsza diagnoza.....jelito nadwrażliwie...smiech

Offline

#8 2016-12-20 12:51:42

Kasinska
Użytkownik
Dołączył: 2016-11-29
Liczba postów: 25
Windows 7Firefox 50.0

Odp: witam

Yerzyk, a jakie jeszcze objawy miałeś? Mi w gastro tez wyszła przepyklina przełyku, obrazowe trzustki wszystkie ok, a na EUS czekam do marca....

Offline

#9 2016-12-20 12:51:56

Yerzyk
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-11
Liczba postów: 226
AndroidChrome 55.0.2883.91

Odp: witam

Cóż zobaczę jak ten kreon zadziała i umawiam się prywatnie do gastrologa....badania krwi stolca i moczu ok z tym że do końca nie wiem pod jakim kontem robili mi te badania. Bo na pewno nie trzustki

Offline

#10 2016-12-20 13:01:32

Kasinska
Użytkownik
Dołączył: 2016-11-29
Liczba postów: 25
Windows 7Firefox 50.0

Odp: witam

czyli lipaze i amylaze miałes ok?

Offline

#11 2016-12-20 14:15:30

Yerzyk
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-11
Liczba postów: 226
AndroidChrome 55.0.2883.91

Odp: witam

Lekko lipaza była podwyższona tzn 68 przy normach 13-60

Offline

#12 2016-12-20 14:23:20

Kasinska
Użytkownik
Dołączył: 2016-11-29
Liczba postów: 25
Windows 7Firefox 50.0

Odp: witam

no to bardzo podobne mamy objawy. U mnie lipaza podwyższona, amylaza we krwi zawsze w normie, w moczu raz podwyzszona raz ok...

Offline

#13 2016-12-20 14:27:32

Yerzyk
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-11
Liczba postów: 226
AndroidChrome 55.0.2883.91

Odp: witam

Jeszcze muszę czekać 2 tygodnie na wyniki badań histopatologicznych oraz laboratoryjnych na przeciwciała antygliadynowe i antyendomyzajne cokolwiek to znaczy

Offline

#14 2016-12-21 09:55:35

marus130
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-16
Liczba postów: 53
UnknownFirefox 50.0

Odp: witam

Frost napisał/a:

Witam na forum:)

Cieszę się, ze już o 16 miesięcy masz święty spokój:). Ciekaw jestem co było przyczyną u Ciebie? Czy to był jednorazowy epizod czy lekarz kazał się pilnować cały czas?

PS też zmagam się z problemem monotonnej diety, już od jakiegoś czasu wzdryga mną na widok piersi z kurczaka:D

  u mnie powodem ostrego zapalenia trzustki byl alkohol,pilem 2_3 piwa dziennie nio ale przez ponad 20 lat:-))))I chinskie zupki jadlem codziennie w pracy przez wiele lat lekarz mowil ze te zupki tez mi zalatwily trzustke.....ale nie pije od zapalenia jest oki....chodz nie powiem ze mam ochote na piwo szczegolnie w okresie,jak teraz swiateczno noworocznym

Wiadomość dodana po 3 h 28 min 14 s:
Wpadl mi do glowy pomysl....moze poznamy sie wszyscy wizualnie np przez faceboka?jak myslicie? Jak cos to mozna mnie zapraszac...Marek Konieczny.

Offline

#15 2016-12-21 14:49:45

Yerzyk
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-11
Liczba postów: 226
AndroidChrome 55.0.2883.91

Odp: witam

Pomysł dobry Marek Konieczny ale jaka miejscowość?  Ja Jurek Śmiłek Jaworzno jak by co ;-)

Offline

#16 2016-12-21 18:24:10

Małgonia
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-19
Liczba postów: 12
Windows 8Chrome 55.0.2883.87

Odp: witam

Witajcie. Ja też dołączam Małgorzata Jachimowska Krzeszyce.

Offline

#17 2016-12-21 21:48:18

marus130
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-16
Liczba postów: 53
UnknownFirefox 50.0

Odp: witam

Gosie I jurka juz zaprosiłem oto moj link  https://www.facebook.com/profile.php?id=100000076634555

Wiadomość dodana po 02 min 48 s:
A moze by tak załozyc grupe na fejsie ludzi po ostrym zapaleniu trzustki??????co wy na to??????

Ostatnio edytowany przez marus130 (2016-12-21 21:49:05)

Offline

#18 2016-12-21 22:07:29

Yerzyk
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-11
Liczba postów: 226
AndroidChrome 55.0.2883.91

Odp: witam

W sumie może nie trzeba bo nie wszyscy tu są po ozt ale oczywiście to tylko moje zdanie. Pozdrawiam serdecznie.

Offline

#19 2016-12-21 22:19:09

Monika39
Użytkownik
Dołączył: 2016-11-07
Liczba postów: 230
WindowsChrome 55.0.2883.87

Odp: witam

Jej ja też swego czasu zupki i gotowce w kubeczkach wcinałam,a fee!Ale krótko,a wiko i piwko byłooooo:(,teraz 2 miesiące już ani,ani,da się żyć!:)Oby nie bolało tylko!

Offline

#20 2016-12-22 10:06:32

marus130
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-16
Liczba postów: 53
UnknownFirefox 50.0

Odp: witam

Dokładnie Monia w dupie z tym piwem wazne ze nie boli,I mozna normalnie funkcjonowac:-)))

Offline

#21 2016-12-22 21:27:49

Yerzyk
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-11
Liczba postów: 226
AndroidChrome 55.0.2883.91

Odp: witam

Marek dużo poleciałes na wadze po ozt?

Offline

#22 2016-12-23 06:33:18

marus130
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-16
Liczba postów: 53
UnknownFirefox 50.0

Odp: witam

Przed wazylem 80kg....w ciagu 3 tyg w szpitalu schudłem 13 kilo....I do dzis nie wrociłem do starej wagi teraz waze 75 I wiecej jakos nie moge przytyc

Offline

#23 2016-12-27 18:09:31

Frost
Administrator
Dołączył: 2016-06-11
Liczba postów: 270
WindowsChrome 55.0.2883.87

Odp: witam

Heh, ja po ostatniej wizycie w szpitalu zleciałem 10 kilo w 2 tygodnie, następne parę już w domu. Taka ciekawostka - szybka utrata w OZT jest spowodowana nie tylko głodówką ale i stanem hiperkatabolizmu (wynikającym z kolei ze stanu zapalnego w organiźmie). Waga leciała by w dół nawet gdyby chory jadł.

PS to jest link do mojego FB: https://www.facebook.com/adam.adamski.52493

Offline

#24 2016-12-28 23:50:21

marus130
Użytkownik
Dołączył: 2016-12-16
Liczba postów: 53
UnknownFirefox 50.0

Odp: witam

Ogolnie podsuncie mi pomysły  co gotowac na obiady,po ozt,bo mi juz brakuje pomysłu:-))))))

Offline

#25 2016-12-29 07:27:50

Monika39
Użytkownik
Dołączył: 2016-11-07
Liczba postów: 230
WindowsChrome 55.0.2883.87

Odp: witam

Hej,do Frost i marus-wysłałam zaproszenie do was na FB:),podobno jest jakaś grupa i z pzt na FB,do ozt na chwilę obecną nie wchodzę,bo nie miałam i oby tak zostało......bo sie strasznie boję:(,ogólnie mam doła i bardziej psychicznie  niż fizycznie sie teraz czuję,bo jak jest ok to ok,ale jak zakłuje,ścisnie to znów wraca strach o jutro,szpital,ozt....i spokoju nie ma....jak z tym żyć???Chodzi mi o tę nieprzewidywalność choroby . Nie dość ,że boli ,to nie wiesz co będzie za godzinę! Każdy by wysiadł psychicznie.Jak Wy radzicie sobie z tym aspektem choroby?

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] CCBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
adekoland - ochrona1920 - osiedleplatanowe - flota-uni-nerdow - chacharypylife